اخذ رتبه برای شرکت
نوشته شده توسط : ali

اخذ رتبه

 موسسه ثبت شرکت کریم خان تمامی خدمات در رابطه با اخذ رتبه برای شرکت را در اختیار شما قرار می دهد ، جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02188946700 تماس حاصل فرمایید.

اخذ رتبه برای قرار گرفتن شرکتها در جایگاه تخصصی اشان صورت می گیرد،مطابق آیین نامه مربوطه شرکتهای پیمانکاری، مشاوران، انفورماتیک، EPCیا طراحی- ساخت و انبوه سازی؛ می توانند فرآیندهای اخذ رتبه را بگذرانند. برای شرکتهای مشاور رتبه های ۱و۲ و۳ معیار تشخیص صلاحیت انها است که پایین ترین رتبه، رتبه 3 است؛ برای شرکت‌های پیمانکاری، رتبه های۱و۲ و۳ و ۴و۵ وجود دارد که بالاترین رتبه ، رتبه ی ۱و پایین ترین رتبه ، رتبه ی ۵ است و اخذ رتبه شرکتهای پیمانکار در 11رشته معرفی شده است. برای اخذ رتبه و تشخیص صلاحیت هر شرکت در وهله اول، شرکت مربوطه باید در سازمان ثبت شرکتها به ثبت رسیده باشد و قادر به ارائه مستندات مربوط به آن باشد و بتواند شرایط و امتیازات لازم را برای تعیین صلاحیت کسب نماید.

 

برای اخذ رتبه برای شرکت، نباید محرومیت و ممنوعیت قبلی ای برای انجام موضوع فعالیت وجود داشته باشد لذا شرکتهایی که دارای سوء پیشینه فنی و تخصصی و حرفه ای باشند هم نمی توانند در فرایند اخذ رتبه خود شرکت کنند.

 

اخذ رتبه فرآیندی است که برای تشخیص صلاحیت شرکتهای طرف قرارداد دستگاههای دولتی انجام می شود و به همین دلیل، مدیران و کارمندان شرکتی که برای اخذ رتبه اقدام می کند، نمی تواند از مسولان دولتی باشد؛ ضمنا برای رتبه بندی در کارگروه تشخیص صلاحیت، سابقه کار مفید و مرتبط مدیرعامل واعضاء هیأت مدیره مورد توجه قرار می گیرد.

دلایل الزامی بودن اخذ رتبه برای شرکتها:

 

    قانون و آیین نامه سازمان مدیریت و برنامه ریزی این رتبه بندی را الزامی کرده اند

    قانون به مراکز دولتی اجازه نداده با شرکت هایی که رتبه ندارند قرارداد ببندند، پس شرکتهای طرف قرارداد سازمان های دولتی ملزم به اخذ رتبه هستند.

    رتبه بندی شرکت ها و اطلاعات از توان فنی و مالی آنها، منجر به جذب سرمایه گذاران برای انجام پروژه ها می گردد.

    جهت شرکت در مناقصات دولتی برای شرکت‌های پیمانکاری الزامی است.

    با توجه به حجم شرکتهای فعال، با اخذ رتبه صلاحیتهای شرکت نسبت به ساسر شرکتهای فعال روشن می شود.

 

پروسه اخذ رتبه مشاوران با جزییات زیادی نسبت به شرکتهای پیمانکاران تهیه و تنظیم می گردد که این موضوع به هر دو پرونده جایگاه فنی و تخصصی خاصی می دهد لذا متخصصین موسسه حقوقی ثبت شرکت کریم خان با شماره تماس 22883230 آماده ارائه اطلاعات و همکاری جهت انجام این پروسه برای شرکتها است.

 

تعیین صلاحیت با پارامترهایی انجام می شود که کمیته "تشخیص صلاحیت و رتبه بندی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور" مشخص می کند.

 

    شاخص رتبه بندی شرکتهای پیمانکاری:

    شاخص اصلی تعیین صلاحیت شرکتهای پیمانکاری، تعداد نیروی فنی و مهندسی حاضر در هیئت مدیره است؛ به دیگر معنی، میزان توانایی شرکت(بر اساس ارزشیابی نفرات و سوابق آن ها، تجربه ی کاری و توان مالی) مورد بررسی قرار می گیرد.

    شاخص رتبه بندی شرکتهای مشاوره:

    شاخص اصلی تعیین صلاحیت شرکتهای مشاوره نیروی فنی و مهندسی و همچنین امکانات فنی و نرم افزاری شرکت است.

    شاخص رتبه بندی شرکتهای انفورماتیک:

    شاخص اصلی در شرکتهای انفورماتیک، مدارک تحصیلی مدیر عامل و کارشناسان است، همچنین حضور تمام وقت مدیرعامل در شرکت بر اساس لیست بیمه مورد تاکید قرار دارد.

 

 

    شاخص رتبه بندی EPC و طراحی و ساخت:

    این نوع پیمانکاران فعالیت هایی در بخش های مختلف مهندسی، تدارکات، ساختمان و نصب و راه اندازی به انجام می رسانند و مدت اعتبار رتبه طرح و ساختEPC بالغ بر چهار سال است.

    شاخص اصلی در این شرکتها، اطلاعات کلی پروژه ها، بررسی شرایط عمومی مالی و قراردادی و توان اجرای کار و سنجش امتیازهای این شرکت است.

    شاخص رتبه بندی شرکتهای انبوه ساز:

    شاخص های اخذ رتبه این شرکتها، تحصیلات مدیر عامل و اعضاء هیات مدیره و شرکای شرکت انبوه ساز به همراه سوابق کاری و توان مالی در کنار توانایی مدیریت مطلوب برای تامین و جذب سرمایه است که به همراه میزان موفقیت در سوابق کاری مورد بررسی قرار می گیرد.

    شرکتهایی که ملزم به رتبه بندی هستند در این دسته ها و رشته ها قرار دارند:

 

 

    الف- دسته و رشته های شرکتهای پیمانکاری:

    1) ساختمان و ابنیه 2) راه وترابری 3) صنعت و معدن 4) تاسیسات و تجهیزات 5) کشاورزی 6) آب

    7) مرمت آثار باستانی 8) کاوش های زمینی 9) فناوری وارتباطات 10) نفت و گاز 11) نیرو

 

    ب- دسته و رشته های شرکتهای مشاور:

    1)معماری داخلی2)فضای سبز3)ژئوتکنیک 4)سازه 5)تاسیسات برق و مکانیک6)ژئو فیزیک 7)محیط زیست 8)زمین شناسی 9)بازرسی فنی 10)خدمات کامپیوتری 11) گروه خدمات مدیریت 12)خدمات اقتصاد 13)ایمنی، کاهش خطرات و پدافند غیرعامل 14)ترافیک وحمل ونقل 15) نقشه برداری 16)سیستم های اطلاعات جغرافیایی17)هواشناسی 18)مقاوم سازی 19)شهرسازی 20)ساختمان های آموزشی، ورزشی، بهداشتی و درمانی، مسکونی، تجاری، اداری، صنعتی و نظامی21)ساماندهی و توانمندسازی بافت های فرسوده و سکونتگاه های غیررسمی 22) طراحی شهری23)راه سازی 24)راه آهن 25)فرودگاه سازی 26)بندرسازی و سازه های دریایی27)شبکه های آب یاری و زهکشی 28)تاسیسات آب و فاضلاب 29)حفاظت ومهندسی رودخانه 30)کشاورزی منابع طبیعی و دامپروری31)شیلات وآبزیان32)گلخانه و مجتمعهای گلخانه ای33)گروه ارتباطات و فن آوری اطلاعات 34)مطالعات جغرافیائی و برنامه ریزی فضائی 35)گروه میراث فرهنگی36)گروه مطالعات آماری37)گروه معدن 38)خدمات برنامه ریزی آموزشی وتوسعه منابع انسانی39)سد سازی 40)گروه نفت وگاز 41) گروه انرژی 42)گروه صنعت 43) اتوماسیون صنعتی

 

    ج– دسته و رشته های شرکتهای انفورماتیک:

    رشته های انفورماتیک شامل: 1) سخت افزار، نرم افزار و انتقال اطلاعات، 2) مشاوره، تولید و ارائه پشتیبانی سخت افزاری Main Frame 3) تولید و ارائه دستگاهای جانبی 4) تولید وارائه قطعات و ملزومات 5)تولید و پشتیبانی نرم افزار های سفارش مشتری6) ارائه و پشتیبانی بسته های نرم افزاری و یا بسته های نرم افزاری حامل محتوا 7) ارائه و پشتیبانی نرم افزار های پایه، سیستم و ابزارها 8) خدمات شبکه های اطلاع رسانی 9)شبکه داده های رایانه ای ومخابراتی 10)امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات 11)مشاوره و نظارت بر اجرای طرح های انفورماتیک، فناوری اطلاعات و ارتباطات12)خدمات پشتیبانی 13)آموزش و پژوهش14)سیستم های اتوماسیون صنعتی 15)سیستم های ویژه

 

    د- دسته و رشته های شرکتهای طرح و ساخت:

    1رشته ساختمان(آموزشی، ورزشی و بهداشتی- مسکونی، تجاری و اداری-معماری داخلی-نوسازی بافت های فرسوده-مقاوم سازی) 2)رشته آب 3)رشته راه 4)رشته کشاورزی 5)آثار تاریخی و فرهنگی

 





:: بازدید از این مطلب : 1135
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 آبان 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: